Sezení vám zkracuje život

Nová studie z kalifornské university zjistila, že dlouhodobé sezení sebou nese stejná rizika jako kouření - zvýšené riziko srdečních onemocnění, cukrovky a předčasné smrti.

Zdroj: freepik.com

A nemyslete si, že pokud sedíte celý den u počítače a večer si jdete zacvičit, pomůžete si. Vědci zjistili, že dlouhodobé sezení den za dnem není možné tak snadno "odčinit" cvičením.

Sezení nejvíce ovlivňuje tu část mozku, která se stará o vytvářní nových vzpomínek a paměti obecně. Právě proto je u lidí, kteří sedí často a dlouho vysoké riziko vzniku demence nebo Alzheimerovy choroby.

A jak se tedy vyhnout degenerativních změn mozku?
  1. Neseďte, když nemusíte - pokud si alespoň na část pracovní doby můžete stoupnout máte vyhráno. (I IKEA už dnes prodává polohovací stoly, které můžete vysunout tak vysoko, že u nich můžete stát) A pokud můžete navíc třeba telefonáty vyřizovat při chůzi bude to úplná pecka
  2. Dělejte si často přestávku - využijte jakékoliv příležitosti vstát a projít se. Ideálně každých 20 minut zkuste strávit 5 minut chůzí nebo stáním.
  3. Dodržijte pitný režim - pokud už musíte sedět delší dobu, doplňujte pravidelně tekutiny - ideálně čistou vodu. Pomůžete tak lymfatickému systému a nebudete se cítit tak unavení.



Polohovací stůl u kterého můžete sedět na klasické kancelářské židly, případně na tzv. klekátku nebo dokonce úplně stát. A právě variabilnost takového stolu je jeho největší předností.

Je mi jasné, že ne všichni si můžeme dovolit dělat si přestávku nebo dokonce chodit a stát, ale pokud to jen trochu jde, zkuste to - stojí to za to...




Zdroje:

University of California - Los Angeles. "Sitting is bad for your brain -- not just your metabolism or heart: Thinning in brain regions important for memory linked to sedentary habits.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dementia

https://en.wikipedia.org/wiki/Alzheimer%27s_disease

Žádné komentáře: